strony i sklepy dla artystów

Fotografia tradycyjna
polskie galerie
 

 

sprawdź adresy:

Oferty artystyczne - usługi, zlecenia, galerie prac. Autopromocja artystów.

Strony budowane dla artystów, budowanie stron, budowa strony internetowej.

Krajobrazy

Rozpoczęło się od przywożenia przez podróżników do domu zdjęć egzotycznych krajobrazów. Dziś wszędzie można się łatwo dostać. Jednak to podróżowanie samolotem nie daje możliwości zrobienia wspaniałych zdjęć, ale fascynacja nieskażoną przyrodą.
 

Ten rodzaj fotografii jest często charakterysowany jako wymyślny i zawiły. Nie ma znaczenia jak zapiszecie krajobraz na filmie, najważniejsza jest jakość zdjęcia. Więc, żeby zabrać do domu ambitne impresje krajobrazowe, staraj się uniknąć poruszenia aparatem i - jeśli to możliwe - daj zdjęciu jak największą głębię. Prosty, mały statyw może zdziałać cuda, a zdalne sterowanie to "pomocna dłoń" dla niespokojnych fotografów. Korzyści: Masz dowolną ilość czasu do sprawdzenia i poprawienia efektu krajobrazowego poprzez wizjer.

Idealne do tego celu filmy to ISO 50 lub 100, ponieważ gwarantują odpowiednie nasycenie kolorów z bardzo drobnym ziarnem i doskonałym odtwarzaniem szczegółów. Dodatkowo filtr polaryzacyjny może jeszcze bardziej zwiększyć wartości kolorów oraz wyeliminować odbicia światła, które mają dodatki wpływ na niebieskie cienie. Co więcej, fotograf jest nagrodzony jeszcze bogatszymi kolorami dzięki wyeliminowaniu rozmywania kolorów przez odbicia. Niebo jest błękitne z pięknymi białymi chmurami!

Kompozycja zdjęcia

W przeciwieństwie do aktywnych mediów (np. technologii wideo), fotografia krajobrazowa wymaga większej skrupulatności. Musisz przyłożyć szczególną uwagę do umiejscowienia poszczególnych elementów zdjęcia względem siebie. Tylko przez zmianę punktu widzenia możesz wybrać najlepszą klatkę. Po prostu ustal kierunek światła i spróbuj różnych ustawień aparatu (np. bardzo nisko lub bardzo wysoko). Odległość i ogniskowa zawsze powinny odpowiadać żądanej perspektywie. Równie ważny dla efektu zdjęcia jest wybór formatu:

  • Fotografia krajobrazowa przedstawia spokój i harmonię.
  • Prosty obraz może stworzyć atmosferę pełną tajemniczości.

Pytania:

Czy Twoje oko zwraca uwagę na przekątne zdjęcia, które mogą służyć jako linie wiodące?

Co z odpowiednim rozkładem obszarów obrazu?

Jaki efekt będzie miała istniejąca kompozycja kolorów na przyszłych widzów (harmonijna, pełna kontrastów)?

  Opracowywanie projektu
 
  Robienie długiego zdjęcia
 
  Rozległość zamiast zbliżeń
 
  Jeden motyw - dwa efekty
 
  Sekwencja zdjęć może opowiadać historie
 
  Kolor jest zawsze subiektywny oraz temperatura barwowa
 
  Użyj pory dnia jako narzędzia
 
  Zdjęcia panoramiczne
 
  Własnoręcznie wykonywany efekt panoramiczny
 
  Klasyczne krajobrazy oraz znajomość filtrów
 
  Głębia i perspektywa
 

W następnej lekcji: Fotografia Przy Dostępnym Oświetleniu


ludzie w fotografii
popularny w Polsce portal zakładania, reklamy i budowania stron artystycznych, galerii internetowych, sklepów www, witryn weselnych, usług ślubnych