budowanie strony

Kurs fotografii cyfrowej
Fotoplener Ślubny
 

 

sprawdź adresy:

netgallery - sztuka fotografii

załóż stronę

Fotografia Lotnicza

Wstęp

Aparat z widokiem z lotu ptaka wkracza w świat, który widziało niewiele osób! Wszyscy wiemy, że miliony osób sfotografowało już Paryż z Wieży Eiffela, ale co z fascynującymi krajobrazami wybrzeża lub rodzinnego miasta? Nie ma co czekać na ambitnego architekta, który wybuduje platformę obserwacyjną w odpowiednim miejscu. Do wykonania zdjęcia z "lotu ptaka" potrzebny jest fotograf z niekonwencjonalnymi pomysłami.

Jednak projekt tego typu nie powinien wymagać zbyt wielu wydatków, w związku z czym odpada opcja wynajęcia samolotu lub szybowca. Najlepiej by było, gdyby można zrobić zdjęcia stosunkowo prostym sposobem, bez konieczności posiadania licencji pilota lub wykształcenia inżynierskiego. W skrócie, jeśli wiecie jakie wyposażenie macie do dyspozycji, powinniście poradzić sobie z tym zadaniem. Zapaleni aeronauci publikują w Internecie liczne informacje na temat możliwości wysłania aparatu w powietrze. W tym kursie przedstawimy kilka praktycznych sposobów, a konstrukcję wielostopniowej rakiety pozostawimy ambitnym i technicznie zaawansowanym użytkownikom. Rezultaty z pewnością będą warte wysiłku!

Odpowiednie warunki do startu

Pierwszą sprawą jest jak i w jakich warunkach aparat ma wystartować. Nie chcemy przecież, żeby po wszystkich trudach fotografie wywoływały pierwszym spojrzeniu lęk wysokości przy pierwszym spojrzeniu. W związku z tym "samolot" musi być w stanie unieść odpowiedni ładunek i stabilnie utrzymywać się w powietrzu. W ten sposób zabezpieczymy się przed wykonaniem poruszonego zdjęcia nawet przy dłuższym czasie naświetlania. Jeden problem musi być od razu wyjaśniony: będziemy rozpatrywali jedynie temat latających modeli samolotów. Model śmigłowca byłby najlepszym rozwiązaniem, ale oprócz kosztów, samo nauczenie się jego pilotowania może zająć kilka miesięcy. Ten kurs ma za zadanie wprowadzenie początkujących w to ekscytujące hobby, bez narażania ich na poważne problemy i duże wydatki.

To jest miejsce, w którym wkracza aparat cyfrowy. Mimo znakomitych warunków do robienia zdjęć, większość z nich będzie odrzucona. W przypadku aparatów konwencjonalnych, pociąga to za sobą wzrost kosztów. Dla odmiany, w aparacie cyfrowym łatwo jest zwolnić miejsce na karcie pamięci aparatu

Aparaty cyfrowe pozwalają również na prostszą edycję zdjęć:

  • Zakrzywiony horyzont I inne zniekształcenia mogą być szybko poprawione.

  • Jeśli kilka ujęć nakłada się na siebie, możemy stworzyć znakomitą panoramę.
Jeśli wysoko latasz, możesz także spaść z wysoka - Ważne zasady bezpieczeństwa!

Jeśli wysyłamy aparat w niebo, należy zdawać sobie sprawę z ewentualności wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. Jeśli nie mamy pełnego zaufania do samolotu, nie należy wysyłać w powietrze drogiego aparatu SLR. Ja mówi przysłowie: "Co się wzniesie, musi spaść". Pozostaje tylko pytanie jak!

Oczywiście należy zwrócić uwagę na obecność np. słupów i linii elektrycznych.


Jeśli chcesz, żeby Twój model konkurował z "dorosłymi", możesz spowodować niepotrzebne ryzyko. Wynik jest prosty do przewidzenia, jeśli wypuścisz balon o średnicy kilku metrów w pobliżu lotniska. Należy więc rozważnie wybierać miejsce startu.

Fotografia lotnicza podlega specjalnym przepisom, które należy przestrzegać. Wykonywanie zdjęć z "lotu ptaka" w pobliżu obiektów wojskowych może spowodować nieprzyjemne sytuacje: wojsko nie lubi fotografów wystrzeliwujących dziwne urządzenia w powietrze. Jako przykład można przytoczyć niemiecki lub austriacki kodeks karny, który przewiduje kary grzywny lub nawet ograniczenia wolności za tego rodzaju działania.

Wyczerpujące informacje na ten temat można znaleźć w lokalnych klubach modelarskie lub lotniczych. Powyższe przepisy trzeba znać, ale nie dajcie im popsuć sobie zabawy jaką dają zdjęcia lotnicze! Wystartujcie z najbardziej niezwykłym kursem Agfy!

Spis treści:


akty
polecane portale budowy, pozycjonowania i tworzenia stron www, galerii artystycznych, sklepów internetowych, witryn firmowych oraz usług ślubnych