polish netgallery

Wywoływanie Czarno-Białych Negatywów
ogłoszenia fotograficzne
 

 

sprawdź adresy:

galeria zdjęć ślubnych

strony internetowe

Wykańczanie: Drobne poprawianie odbitek na papierze

Wykańczanie twoich fotografii jest ostatnim ogniwem w łańcuchu procesu. Wymaga to od ciebie także szczególnej uwagi pod względem czystości, jakości i dokładności. Na koniec, nie ma zdjęcia, dobrze wyglądającego na podstawie tego co ono przedstawia - doskonałe wykończenie poprawia wzrokowe doznania. Końcowy etap w wywoływaniu filmu i obróbki papieru składa się także z ich prawidłowego archiwizowania i przechowywania.

 

Sprzęt

Podświetlany stół jest wysoce praktyczny do badania negatywów, wkładania pasków filmu do rękawów, a także montowania czarno-białych slajdów (Agfa Scala). Przy pomocy wysokiej jakości szkła powiększającego, możesz dokładnie kontrolować ogólną wyrazistość. Oczywiście, dobre nożyczki, trwałe pisaki, taśma przylepna i bawełniane rękawiczki (akcesoria fotograficzne) także należą do podstawowego wyposażenia. Profesjonalne powiększalniki na podstawach (powiększenie 4x, 6x, 8x lub 10x ) pozwalają na szczegółową inspekcję bez ustępstw, tak jak wyposażenie fotograficzne. A jeśli jesteś perfekcjonistą, to do listy muszą być bezwzględnie dodane, sprężone powietrze i środek czyszczący do filmów.

 

Archiwizacja

Paski negatywów powinny zostać włożone do rękawów zabezpieczających, których liczne typy są dostępne. Można zrobić rozróżnienie pomiędzy perforowanymi przeświecającymi rękawami, jako niedrogą alternatywą, i wersjami z włókna octanowego. Opakowania nieprzezroczyste rozpraszają światło podczas oglądania pod światłem skupionym. Najlepiej jest wybierać octanowe rękawy zabezpieczające, które są przezroczyste z obu stron, ponieważ wtedy łatwiej jest testować negatywy na stole podświetlanym. To także daje możliwość łatwego wykonywania odbitek kontaktowych z negatywów bez wyjmowania ich z rękawów. Octanowe rękawy zabezpieczające są zazwyczaj dostępne do 35 mm filmów w rolkach. Filmy arkuszowe, z drugiej strony, pasują do rękawów przeświecających lub rękawów zabezpieczających wykonanych ze specjalnego materiału. Do najprostszej metody archiwizacji, przemysł akcesoriów oferuje łączniki, w których mogą być łączone rękawy zabezpieczające. zazwyczaj jest tam miejsce na notowanie tematów serii, daty, i przede wszystkim, mumerów negatywów.

 

Porada:
Bardziej profesjonalną metodą archiwizacji jest użycie szyn podtrzymujących dostarczanych z niektórymi rękawami zabezpieczającymi. Rękawy są podtrzymywane z 35 cm-długości metalowymi szynami. Następnie możesz wybrać i obrobić dużo szybciej nawet duże ilości filmów.

 

Retuszowanie i kolorowanie

Pomimo całej uwagi zwracanej podczas drukowania, zanieczyszczenie cząstkami kurzu wpływa ujemnie na jakość rezultatów. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest plamkowanie. Widoczne defekty mogą być z powodzeniem zatuszowane. Ręczne kolorowanie nadaje kolor czarno-białym pozytywom. Jasne i białe pola, które pojawiają się na negatywie pod wpływem kurzu i innych zanieczyszczeń, najlepiej mogą być opanowywane przy użyciu drobnego pędzelka (rozmiar 000) oraz farby retuszerskiej. Aby to wykonać, będziesz potrzebował odpowiednich kolorów do pomalowania wysuszonych wcześniej zdjęć. Rozpoczynaj przy pomocy rozcieńczonych odcieni koloru, a następnie przykrywaj defekt warstwami.

 

 

Alternatywa

Inną alternatywą jest mieszanie wymaganych odcieni kolorów i stosowanie specjalnych zestawów farb retuszerskich. Ponownie powinieneś rozpoczynać tutaj od nieco jaśniejszych odcieni i powoli dopracowywać ostateczną gęstość koloru. Szczególnie trudne do pokrywania są bardzo jasne pola zdjęcia i ciemne punkty. Średnio szare tony są całkiem łatwe do odtworzenia. Tonowane powiększenia mogą być retuszowane przy użyciu odpowiednich odcieni farb. Możesz zarówno poszukiwać odpowiedniego odcienia kolorów, albo je mieszać. Do małych defektów przybliżony odcień jest zazwyczaj wystarczający. Musisz mieć pewną rękę i gładki dotyk. Najlepiej dla początkującego jest praktykować najpierw na resztkach powiększeń zanim wypróbuje się swoją rękę na wartościowych oryginałach. Jednak gdy to już opanujesz, będziesz zachwycony tym jak dużo lepiej wyglądają potem powiększenia: całkowicie doskonale aż do najdrobniejszego szczegółu!

 

Trwałość czarno-białych zdjęć/stabilizacja obrazu

Trwałość czarno-białych zdjęć może być pogorszona przez następujące czynniki:

  • Nieodpowiednią obróbkę,
  • Nie nadające się do tego celu spoiwa,
  • Materiały do oprawiania zawierające formaldehyd,
  • Wpływy otoczenia, szczególnie związane z zanieczyszczeniami znajdującymi się w powietrzu, które dają efekt utlaniania.

Jeśli czynniki takie jak te pojawiają się często, możesz zazwyczaj zaobserwować czerwonawe lub żółto-brązowe odbarwienia obrazu srebrowego, lub tworzenie odbijającej warstwy srebrowej. Zdjęcia, które są wystawiane przez dłuższy czas są bardzo narażone, szczególnie gdy są umieszczone za szkłem. Z tego powodu, zdjęcia na wystawy lub do archiwizowania muszą być odpowiednio stabilizowane w celu zapobiegnięcia utlenieniu obrazu srebrowego.

Stosowanie SISTAN'u, stabilizatora obrazu srebrowego, zabezpiecza zdjęcia. Po ostatniej kąpieli, zdjęcia moczone są przez 1 min. w roztworze 25 ml SISTAN + 975 ml wody. Przód i tył wyciera się, a następnie zdjęcia są suszone. Do 2 m2 papieru może wystarczyć 1 l roztworu SISTAN. Ogólny proces tonowania, taki jak tonowanie selenem lub siarką (AGFA VIRADON), daje także efektywne zabezpieczenie. Inną zaletą SISTAN w stosunku do tonowania obrazu jest to, że nie ma on wpływu na obraz. Jednak należy pamiętać o tym, że reakcje chemiczne obrazu srebrowego nie mogą być całkowicie wyeliminowane, nawet przy polepszaniu zdjęć, jeśli są one wystawione na nieodpowiednie warunki przez dłuższy czas.

 
    Odpowiednia farba
  Odpowiedni ton
  Retusz nożykiem
  Plamkowanie filmu
 
Kolorowanie
 

Fakt, że technika kolorowania całkowicie osiągnęła poziom doskonałości, pozostaje rzeczywiście niezauważony. Odkąd malowanie rozpryskowe zostało wynalezione przez Charles'a Burdick'a, przyciągnęło ogromne zainteresowanie, ale nie tylko wśród fotografów. Fotografowie często podziwiają ręcznie kolorowane zdjęcia. Chcieli by robić tak samo, ale dokładnie nie wiedzą jak. Fotograf i obserwator są zafascynowani kompozycjami kolorów, wyolbrzymionych kolorów i niepowtażalnych wizualnych odkształceń. W wielu przypadkach, jest to nie naturalny obraz jakiego szukają, ale raczej ich własna interpretacja, która określa wybór koloru. Każde czarno-białe powiększenie, nawet tonowane, może być użyte jako baza. Dobrze jest posiadać kolorowe zdjęcie odniesienia tego samego motywu.

Ważne jest aby:

  • czarno-białe odbitki były dobrze wywołane
  • odpowiednio utrwalone,
  • rozpoczynać od dużego formatu (18 x 24 cm lub większego).
 

 

Lepiej na barytowym

Papiery barytowe, takie jak Agfa Multicontrast Classic, mają w tym przypadku niewątpliwą zaletę. Ale nadają się tu także papiery PE z powierzchnią powlekaną polietylenem. Miejsce pracy jest tak samo ważne jak odpowiednie zdjęcie. Powinieneś zaaranżować tak dużo miejsca jak to tylko możliwe i zapewnić odpowiednie oświetlenie. Światło może pochodzić z rozproszonego światła dziennego wpadającego przez okno, lub z lamp fluorescencyjnych, które dają niemal naturalne światło. One zapewnią, że będziesz zdolny do prawidłowego oceniania koloru i różnic gęstości. Najlepiej jest abyś mógł przechylać swój blat, ponieważ wtedy będziesz miał mniejsze odbicia.

 

Kolor do każdego celu

Producenci tacy jak Schmincke, Posicol lub Magic Color, wymieniając jedynie kilku, wszyscy oferują bardzo specyficzne produkty dla rynku retuszerskiego i dla użytkowników aerografów. Farby te mogą być zazwyczaj używane zarówno w działkach rozpryskowych (aerografach) artystów fotorealistów i manualnego kolorowania w domu. Gotowe zmieszane kolory często są w małych buteleczkach z kroplomierzem. Np. kolory przezroczyste są sprzedawane w buteleczkach 5 ml lub 15 ml. Ze względu na porównywalną absorpcje i odbicie światła, ten bardzo szeroki zestaw mieszanych tonów doskonale nadaje się do kolorowania emulsji. Jednak miej na uwadze, że kolory oznaczone gwiazdką (*) są kolorami szczególnie mocnymi. Jest to aspekt, na który powinieneś zwracać szczególną uwagę, tak aby twoje ostrożnie ukończone zdjęcia później nie wyblakły znowu. Ochronę daje także psikanie lakierem przeciw płowieniu, w ostatniej fazie.

W przeciwieństwie inni producenci sprzedają broszurki różnych odcieni kolorowych papierów. Składają się one z bardzo stężonych barwników, które rozcieńcza się wodą lub mokrym pędzelkiem. Siła pokrywania tych barwników jest różna. Trochę trudniejszy jest remix kolorów, ponieważ nie jesteś w stanie policzyć ilości kropel, tak jak w przypadku buteleczek z kroplomierzem. Przeciwnie do kolorów przezroczystych, te delikatnie zabarwione kolory mają tę zaletę, że nie penetrują w głąb żelatyny przykrywającej fotografię i w ten sposób mogą zawsze być zmyte. Podstawowy zestaw zawiera około dziesięciu kolorów i płyn czyszczący oraz naczynko do mieszania.

 

Porada:
Rozcieńczenie zawsze określa ostateczny efekt kolorów. Czy będą przezroczyste czy nie, możesz to kontrolować przez dodanie wody, lub w późniejszym przypadku, przez dodanie czerni lub bieli.

 

Maskowanie szczegółów
 

Jeśli kolorujesz szczegóły, które często się powtarzają, będziesz także potrzebować lakieru przylepnego. Ta zdzieralna warstwa jest zazwyczaj barwiona na czerwono lub niebiesko i jest nanoszona wprost na papier fotograficzny przy pomocy pędzelka. Jest to robione w ten sposób, że szeroki brzeg jest formowany na około szczegółu, który ma zostać pokolorowany. Znów powinieneś postępować bardzo ostrożnie w czasie pracy, ponieważ zabrudzone brzegi będą później widoczne. Po kolorowaniu, lakier przylepny może być z łatwością oderwany przy użyciu taśmy maskującej lub przylepca. Aby to wykonać, weź mały kawałek taśmy i przyklej jeden koniec do miejsca, w którym znajduje się lakier przylepny. Wtedy możesz z łatwością oderwać lakier. Duże powierzchnie do retuszu powinny być maskowane przy pomocy "maskowania ścieranego" (dostawca akcesoriów). Pomocne może być także użycie gąbki do zwilżania powierzchni papieru lub do barwienia dużych powierzchni. Do mieszania będziesz potrzebować białej płytki, kawałka matowego szkła lub kawałka białego papieru fotograficznego.

 

Robienie kroku za krokiem

Etap przygotowawczy zawiera montowanie czarno-białych fotografii na odpowiednio dużym kawałku twardej powierzchni. Papierowa taśma na około brzegów, trzyma wszystko na miejscu, tak że papier barytowy nie zniekształca się pod wpływem naprzemiennego moczenia i suszenia. Szczęśliwie pozostawiłeś podczas procesu powiększania brzeg w celu umożliwienia montowania. Usuwaj nadmiar wody. Uważaj aby nie zniszczyć lakieru przylepnego. Później, gdy znowu papier jest całkowicie suchy, możesz go odciąć przy użyciu nożyka do tapet. Powinieneś także lekko mocować papiery PE tak abyś mógł pracować bez żadnych przeszkód.
 

 

  Wprowadzaj stopniowo
  Malarze zaczynają błądzić
  Jak wygląda oryginał?
  Która technika i do czego?
  Dodatkowe opcje

 

Montowanie i wkładanie zdjęć w ramki

Doskonała praca w ciemni zostaje uwieńczona optymalnym przedstawieniem najlepszych motywów. Wrzucanie ukończonych zdjęć do przysłowiowego pudełka zdecydowanie nie jest najlepszym rozwiązaniem. Przechowywanie ich w pomieszczeniach archiwum może wydawać się profesjonalne, ale prezentacja najlepszych zdjęć dla szerszej lub węższej publiczności jest prawdziwą nagrodą dla twojej pracy. Lecz jest to rzecz z którą wielu fotografów ma problemy. Często kończą na włożeniu zdjęcia poprostu do ramki, pośpiesznie wklejając zdjęcie i wystawiając je. Każdy kto chce robić to lepiej rozpoczyna od szczegółowego przygotowania, tego co jest zwane doskonałą prezentacją, zanim nawet wejdzie do ciemni. Powinieneś także poświęcić swój czas na wybór i testowanie odpowiedniej tektury do montowania zdjęć. Także powinieneś zdecydować się na matę. Jej kolor jest także bardzo ważny, i ostatecznie odpowiedni kadr zdjęcia pomaga osiągnąć najlepszy efekt.

 
Krok za krokiem
 
  Zagospodaruj czas na wstępną pracę
  Dobry montaż
  Praca z montowanymi filmami
  Gorąca odmiana
  Tektura jest decydująca
  Branie odpowiedniej miary
  Prawidłowe cięcie
  Dobry wybór
  Poprostu zawodowo
 

 

Foto kolaże, foto montaże

Poszczególne motywy mogą być łączone na niezliczoną ilość sposobów, przy pomocy technik foto-montażu. Każdy wyobrażalny stopień twórczej swobody jest dla ciebie otwarty w komponowaniu zdjęcia. Technika ta szczególnie nadaje się dla pełnych wyobraźni fotografów. Rzeczy, które możesz łączyć w faktycznie nieograniczonym stylu, dziś na ekranie komputera, mogą być także realizowane przy pomocy prostszych środków. Główna różnica: ręczne kolaże fotograficzne są popularnymi niepowtarzalnymi oryginałami. Są one wykonywane przez łączenie różnych motywów w formę nowego obrazu. Jest to podstawowy środek łączenia poszczególnych zdjęć, które w rzeczywistości do siebie nie pasują, ale tworzą unikalne wrażenie podczas ich prezentowania jako pojedynczy motyw. Foto montaże i kolaże są starą techniką fotografów, którzy chcą używać najprostszych możliwych środków, i całej ich twórczości do przekroczenia ograniczeń technologii fotograficznej. Foto montaże były używane do symulowania nierealistycznej perspektywy. Stosowane były jako standardowa technika artystyczna, a początkowo także do celów agitacji politycznej. Artyści do dzisiaj używają tego medium w celu przekazania ich twórczych przesłań. Jeśli już "uzależniłeś się" od tej techniki, wkrótce będziesz chciał spróbować nowych pomysłów. W tym kontekście, pierwszym ważnym krokiem jest wybór twojego materiału dopóki masz niewyraźną koncepcję.

 

Porada:
Ludzie często tworzący kolaże fotograficzne, sięgają po fotograficzne motywy i powiększają je do wymaganego do tego celu rozmiaru.

 
Krok po kroku
 
  Zasadnicze prace wstępne
  Wycinanie motywów
  Przygotowywanie zdjęć
  Montowanie
  Profesjonalne tricki
  Reprodukcja
fotografia artystyczna
odzyskiwanie zdjęć
profesjonalne serwisy zakładania, reklamy i budowania stron artystycznych, galerii internetowych, sklepów www, witryn weselnych, usług ślubnych